طرز تهیه فلافل ساده برای 4 نفر

طرز تهیه فلافل ساده برای 4 نفر

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که هوس یک غذای خوشمزه را کرده‌اید که به عنوان میان وعده یا وعده اصلی میل کنید اما به هر دلیل نمی توانید آن را از رستوران یا فست فود، غذای دلخواهتان را تهیه کنید. از آن‌جایی که فلافل هم یکی از این غذاهای هوس انگیز ناک و خوشمزه و پرطرفدار هست، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از نوین صنعت تمامی مراحل  طرز تهیه فلافل ساده برای 4 نفر را به شما آموزش دهیم پس تا انتها ما را همراهی کنید.

مواد لازم برای تهیه فلافل برای 4 نفر

  • 2 فنجان نخود
  • 1 پیاز کوچک، تقریباً خرد شده
  • 4 حبه سیر
  • 1 فنجان برگ جعفری تازه
  • 1 فنجان برگ گشنیز تازه
  • 1 قاشق چای خوری زیره آسیاب شده
  • 1 قاشق چای خوری گشنیز آسیاب شده
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • ½ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • روغن برای سرخ کردن

البته فراموش نکنید می‌توانید به نظر خود برخی از این مواد به دلخواه عوض کنید و یا مقدار آن را مطابق سلیقه تان تغییر دهید. به طور کلی بهتر است که زیاد سخت نگیرد و خلاقیت را نیز به عنوان چاشنی به این مواد اضافه کنید.

خرید دستگاه فلافل زن نوین صنعت

مراحل آماده‌سازی فلافل ساده برای 4 نفر

قبل از شروع درست کردن خمیر فلافل باید بدانید که مواد را حتما باید به درستی آماده سازی کنید! این قسمت از طرز تهیه را با دقت انجام دهید تا یک فلافل خوشمزه داشته باشید. مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

  1. نخودها را در یک کاسه بزرگ بریزید و آنها را با آب سرد کاملا بپوشانید. سپس بگذارید یک شب یا حداقل 12 ساعت به طور کامل خیس بخورند. فراموش نکنید که این کار حجم نخودها را دو برابر می‌کند. پس حتما از یک کاسه به اندازه کافی بزرگ استفاده کنید.
  2. نخودهای خیس شده را آبکش کنیدو زیر آب سرد کاملا دوباره بشویید.
  3. در غذاساز، نخود، پیاز، سیر، جعفری، گشنیز، زیره، گشنیز، نمک، فلفل سیاه و جوش شیرین (از آرد یا آرد سوخاری هم می توانید استفاده کنید) را با هم به طور کامل مخلوط کنید. این نکته را حتما به یاد داشته باشید که خمیر فلافل به خوبی ترکیب شوند اما هنوز کمی از مواد تشکیل دهنده خمیر فلافل مانند سبزیجات و نخود ها درشت باشند.

نکته مهم دیگر در طرز تهیه فلافل ساده برای 4 نفر این است که باید از خرد کردن  بیش از حد مواد فلافل در غذاساز خودداری کنید؛ چرا که  بافت و خمیر فلافل را خراب کند.

  1. مخلوط فلافل را در ظرفی ریخته و اجازه دهید که حداقل 1 ساعت در یخچال قرار گیرد. این کار به سفت شدن مخلوط کمک کرده و شکل دادن به آن را آسان‌تر خواهد کرد.

روش های پخت فلافل

فلافل را می توان به دو روش اصلی سرخ کردن و پختن آماده کرد:

1.     روش سرخ کردن

روش سرخ کردن در اصل روش سنتی آماده سازی فلافل است. سرخ کردن فلافل که باعث می شود که قرص‌های فلافل، بیرونی ترد با فضای داخلی نرم و خوش طعم را به وجود آورد. جهت تهیه فلافل ساده برای روش سرخ کردن مراحل زیر را انجام دهید.

  • یک قابلمه یا ماهیتابه گود را با روغن به عمق حدود 6 سانتی‌متر پر کنید و آن را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید تا به دمای 175 برسد.
  • هنگامی که روغن در حال گرم شدن است، مخلوط فلافل سرد شده را با استفاده از دست یا قاشق بستنی، قاشق معمولی و یا قالب گیر (بهترین گزینه) فلافل به شکل قرص های کوچک در آورید.
  • فلافل‌ها را با احتیاط داخل روغن داغ بریزید و دقت کنید که تابه بیش از حد با قرص های فلافل پر و شلوغ نشود. هر طرف از قرص ها را حدود 3-4 دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شوند.
  • با قاشق یا انبر، فلافل سرخ شده را روی یک بشقاب که با دستمال کاغذی پوشانده شده، انتقال دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
طرز تهیه فلافل برای ۴ نفر

طرز تهیه فلافل برای ۴ نفر به روش سرخ کردن

2.     روش پخت

طرز تهیه فلافل ساده روش پخت جایگزین سالم‌تری نسبت به سرخ کردن آن است؛ زیرا به روغن کمتری نیاز دارد. مراحل و طرز تهیه فلافل ساده برای 4 نفر به روش پخت مراحل زیر را انجام دهید.

  • فر خود را از قبل با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید و بر روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  • مخلوط فلافل سرد شده را به شکل قرص های کوچک در آورید و روی سینی پخت آماده شده قرار دهید.
  • هر فلافل را به آرامی با روغن بمالید تا تا از چسبیدن آن جلوگیری شود.
  • فلافل ها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید.
طرز تهیه فلافل برای ۴ نفر

طرز تهیه فلافل برای ۴ نفر به روش پخت

چند نکته در مورد طرز تهیه فلافل ساده

  1. اگر به دنبال تهیه فلافل بدون گلوتن هستید، می‌توانید به جای آرد به عنوان یک ماده که به خمیر فلافل چسبندگی می‌دهد، از آرد سوخاری بدون گلوتن یا آرد نخود استفاده کنید.
  2. خمیر فلافل را با سبزیجات و ادویه های مختلف امتحان کنید تا طعم فلافلی دلخواهتان را پیدا کنید. برای مثال می توانید مقداری فلفل یا برگهای نعناع تازه جهت عطر و طعم فوق العاده به مخلوط اضافه کنید.
  3. اگر بافت نرم تری را ترجیح می دهید، می‌توانید خمیر فلافل را برای مدت زمان بیشتری در غذاساز مخلوط کنید. با این حال، مراقب باشید که بیش از حد آن را خورد نکنید؛ زیرا ممکن است که بافت خمیر خراب شود.
  4. برای اطمینان از اینکه فلافل شما در طول پختن شکل خود را حفظ می‌کند، مطمئن شوید که مخلوط خیلی مرطوب نباشد.
  5. اگر احساس می کنید مایع فلافل خیلی چسبنده است، می‌توانید تا زمانی که به غلظت دلخواه برسد، یک قاشق غذاخوری آرد یا آرد نخودچی به آن اضافه کنید.

طرز تهیه فلافل ساده

 

ادویه، راز فلافل خوشمزه

فرقی نمی کند که چه قدر آشپز با تجربه ای  هستید! در هر حال برای درست کردن یک فلافل خانگی خوشمزه و دلپذیر به ترکیبی متوازن از ادویه ها و سبزیجات معطر نیاز دارد. یکی از این ادویه ها زیره هست!  زیره، سنگ بنای بی چون و چرای یک فلافل خوشمزه و عالی هست که طعمی گرم به قرص های فلافل می دهد.

یکی از چاشنی ها و ادویه های دیگر که من به شخصه در انواع مختلف غذاها مثل سوپ به کرات استفاده می کنم چیزی نیست جز گشنیز. گشنیز نه تنها طعم خاصی به قرص فلافل می دهد بلکه عطر فلافل را هم دگرون میکند! البته در صورت نبود گشنیز می توانید زیره سبز اضافه کنید. زیره سبز قرص فلافل را خوش رنگ می کند و از طرف دیگر طعمی شیرین و کمی تند به آن اضافه اضافه خواهد کرد.

سیر تازه، بدون سیر طعم فلافل با یک تکه کاغذ برابری می کند. سیر تازه ای که خوش طعم و کمی تند است طعمی فوق العاده به فلافل می دهد. پس اگر به دنبال یک فلافل خوشمزه هستید از سیر غافل نشوید.

نمک و فلفل سیاه، این دو چاشنی پایه ثابت تمامی دستور العمل های آشپزی هستند و شاید به جرات می توان گفت که شما دستور آشپزی را نمی توانید پیدا کنید که حداقل یکی از این دو چاشنی در آن نباشد.

سخن آخر

البته شاید در نگاه اول«طرز تهیه فلافل ساده برای 4 نفر» سخت به نظر برسد، اما باید بدانید که پخت فلافل خانگی بسیارساده و سرراست است و شما می توانید  با رعایت مراحل و نکاتی که در این مقاله آوردیم یک فلافل خوشمزه برای چهار نفر درست کنید.

اگر می‌خواهید فلافل را به‌صورت گسترده تولید کنید، می توانید از دستگاه‌های اتوماتیک تولید فلافل استفاده کنید. نوین صنعت به‌عنوان یکی از کارخانه‌های تولیدکننده تجهیزات صنایع غذایی، انواع دستگاه‌های صنعتی تولید مواد غذایی از جمله دستگاه فلافل زن اتوماتیک، خط تولید ناگت، کتلت و فلافل، سرخ‌‌کن های اتوماتیک صنعتی و چرخ گوشت و میکسر صنعتی را تولید می‌کند و در اختیار شما قرار می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *