رومیزی سرخ کن صنعتی چه مزیت‌های دارد؟

سرخ کن صنعتی چه مزیت‌های دارد؟

سرخ کن های صنعتی یکی دیگر از تجهیزات ضروری آشپزخانه برای مشاغلی هست که باید مقدار زیادی غذا را به سرعت و و به شکل کارآمد سرخ کنند. 

این ماشین‌های سنگین دارای سیستم‌های گرمایشی قدرتمندی هستند که روغن را تا دمای مناسبی گرم کرده و آن را در طول فرآیند پخت و پز حفظ می‌کنند.

در این مقاله عواملی که باید در هنگام انتخاب یکی از آنها در نظر گرفته شوند، بهترین روش ها برای سرخ کردن، نکات ایمنی و مشکلات رایج عیب یابی را بررسی خواهیم کرد.

فاکتورهایی که باید در انتخاب سرخ کن صنعتی در نظر گرفت

نوع غذایی که قرار است سرخ کنید تعیین کننده سرخ‌کنی است که باید انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید مرغ را سرخ کنید، سرخ کن تحت فشار ایده آل است زیرا مرغ را سریعتر از سایر سرخ کن ها می پزد. اندازه آشپزخانه یا کارخانه فرآوری شما نیز تعیین کننده اندازه سرخ‌کنی است که باید بخرید.

 شما نمی‌خواهید سرخ‌کنی بخرید که برای کسب‌وکارتان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است. حجم غذایی که برای سرخ کردن نیاز دارید بر ظرفیت سرخ کن تاثیر می گذارد. اگر نیاز به سرخ کردن مقدار زیادی غذا دارید، سرخ کن مداوم بهترین گزینه است.

 نوع روغن یا چربی مورد استفاده شما بر مشخصات سرخ کن صنعتی تاثیر می گذارد. برخی از روغن ها نسبت به بقیه دماهای بالاتری را تحمل می کنند.

بهره وری انرژی یکی دیگر از عواملی است که هنگام انتخاب سرخ کن باید در نظر گرفته شود. سرخ کن با انرژی کارآمدتر می تواند در هزینه های شما در قبوض آب و برق صرفه جویی کند.

در نهایت، ویژگی های ایمنی هنگام کار با سرخ کن های صنعتی ضروری است. به دنبال سرخ کن هایی با سیستم های خاموش کننده خودکار، ترموستات ها و دکمه های توقف اضطراری باشید.

سرخ کن صنعتی

سرخ کن صنعتی نوین صنعت

تعمیر و نگهداری و نظافت سرخ کن های صنعتی

تمیز کردن و نگهداری منظم تضمین می کند که سرخ کن صنعتی شما دوام بیشتری داشته باشد و به تولید مواد غذایی با کیفیت بالا ادامه دهد. برنامه های تمیز کردن باید به شدت رعایت شود و فقط باید از محلول های تمیز کننده توصیه شده استفاده شود.

مراحل تمیز کردن عمیق نیز باید به طور منظم انجام شود تا هرگونه تجمعی که ممکن است بر عملکرد سرخ کن صنعتی تأثیر بگذارد حذف شود.  اقدامات پیشگیرانه نگهداری شامل تمیز کردن مشعل ها، بررسی سطح و کیفیت روغن است.

هنگامی که سرخ‌کن صنعتی خود را انتخاب کردید، نگهداری صحیح از سرخ‌کن برای اطمینان از ادامه عملکرد کارآمد و تولید مواد غذایی با کیفیت بسیار مهم است.

برنامه های منظم تمیز کردن، اقدامات پیشگیرانه نگهداری و نکات عیب یابی می تواند به حفظ آن در شرایط مطلوب کمک کند و در عین حال زمان خرابی و هزینه های تعمیر را به حداقل برساند.

با پیروی از بهترین شیوه ها و دستورالعمل های ایمنی، اپراتورها می توانند به طور ایمن و موثر با (سرخ کن های صنعتی) کار کنند. ارائه تجهیزات آموزشی و حفاظتی مناسب، مانند دستکش و پیش بند، می تواند خطر تصادفات و صدمات را کاهش دهد.

دفع ایمن روغن مصرف شده و اقدامات پیشگیری از آتش سوزی نیز جنبه های حیاتی کار با سرخ کن های صنعتی است که باید جدی گرفته شود.

سرخ کن صنعتی  تمام اتوماتیک

سرخکن تمام اتوماتیک صنعتی

مزایای استفاده از فرایند سرخ کن صنعتی خواهیم پرداخت.

۱. افزایش سرعت پخت و پز با سرخ کن صنعتی

استفاده از سرخ کن صنعتی برای انواع مواد غذایی، باعث افزایش سرعت پخت و پز مواد غذایی می‌شود. این موضوع به دلیل دمای بالا و یکنواختی دمای روغن در داخل دستگاه فرایند سرخ کن صنعتی رخ می‌دهد. با این کار، می‌توانید برای مشتریان خود غذای گرم و تازه تری ارائه دهید و زمان انتظار آن‌ها را کاهش دهید.

۲. کنترل دمای دقیق با سرخ کن صنعتی

 سرخ کن صنعتی به شما اجازه می‌دهد تا دمای روغن را به دقت کنترل کنید و به این ترتیب، مواد غذایی خود را در دمای مناسب و بهینه سرخ کنید.

در واقع، دمای روغن در دستگاه فرایند سرخ کن صنعتی معمولاً توسط یک ترموستات کنترل می‌شود که به شما اجازه می‌دهد دمای روغن را به دقت تنظیم کنید.

این کنترل دما باعث می‌شود که مواد غذایی به طور یکنواخت و بهتری سرخ شوند و همچنین از ایجاد سوختگی در مواد غذایی جلوگیری می‌شود.

۳. صرفه‌جویی در زمان و منابع

استفاده از سرخ کن صنعتی باعث صرفه‌جویی در زمان و منابع می‌شود. در واقع، دستگاه‌های (سرخ کن صنعتی) اغلب دارای ظرفیت بالایی هستند که به شما اجازه می‌دهد تا مقدار بیشتری از مواد غذایی را در همان زمان سرخ کنید.

این به معنای صرفه‌جویی در زمان و نیروی انسانی است که باید در صورت استفاده از روش‌های سنتی، برای سرخ کردن مواد غذایی به کار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: « دستگاه خرد کن صنعتی مناسب چه وِیژگی‌های دارد؟»

۴. کاهش هزینه‌ها

سرخ کن صنعتی، باعث کاهش هزینه‌های اداری و بهداشتی نیز می‌شود. در واقع، استفاده از دستگاه‌های سرخ کن صنعتی به شما اجازه می‌دهد تا از مواد غذایی کمتری استفاده کنید و از این رو هزینه‌های خرید مواد غذایی کاهش می‌یابد.

همچنین، استفاده از دستگاه‌های فرایند (سرخ کن صنعتی) باعث کاهش هزینه‌های بهداشتی می‌شود، زیرا به دلیل کنترل دمای دقیق، احتمال سوختگی در مواد غذایی کاهش می‌یابد که در نتیجه، احتمال بروز بیماری‌های انتقالی نیز کاهش می‌یابد

در نهایت، استفاده از سرخ کن صنعتی برای تهیه غذا، باعث صرفه‌جویی در زمان و منابع، کاهش هزینه‌های  بهداشتی و کنترل مواد غذایی می‌شود.

این روش می‌تواند برای رستوران‌ها، فست فودها، کافی شاپ‌ها، هتل‌ها و سایر مجموعه‌های صنعتی و خدماتی مفید باشد. همچنین، با توجه به اینکه دستگاه‌های (سرخ کن صنعتی) اکثراً با قیمت‌های مناسبی قابل تهیه هستند، در بلندمدت می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیار کمک کند.

بیشتر بخوانید: « 7 مزیت فلافل برای سلامتی یا چرا باید فلافل(Falafel)بخوریم؟ »

نتیجه

به طور خلاصه، سرخ کن های صنعتی روشی راحت و کارآمد برای سرخ کردن سریع و مداوم مقادیر زیادی غذا ارائه می دهند. با این حال، انتخاب سرخ کن مناسب، نگهداری منظم از آن و پیروی از بهترین شیوه ها و دستورالعمل های ایمنی برای اطمینان از عملکرد بهینه و طول عمر آن ضروری است.

سرخ کن های صنعتی می توانند دارایی با ارزشی برای هر آشپزخانه تجاری یا کارخانه فرآوری مواد غذایی باشند و به مشاغل کمک کنند تا تقاضا را برآورده کنند و کارایی را بهبود بخشند.

اگر نیاز به مشاوره برای خرید چرخ گوشت صنعتی دارید اصلا وقت را تلف نکنید و همین حالا با شرکت نوین صنعت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *