Gea Fryer Tcm11 13741 خط تولید غذای نیمه آماده به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

خط تولید غذای نیمه آماده به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

با رشد سرسام آور جمعیت جهان در سالهای اخیر، تقاضای برای محصولات غذایی بیشتر که به نه تنها به سرعت بلکه به راحتی آماده استفاده باشید به شدت افزایش یافته است. این رشد تقاضا سبب شده تا افراد بسیاری به راه اندازی خط تولید غذای نیمه آماده علاقه‌مند شوند. در این مقاله نوین صنعت قصد داریم به بررسی تجهیزات ضروری و اقدامات لازم برای ایجاد یک خط تولید غذای نیمه آماده بپردازیم.

می‌خواهید کدام غذای نیمه آماده را تولید کنید؟

غذاهای نیمه آماده، محصولات غذایی نیم پخته یا فرآوری شده هستند که قبل از استفاده توسط مصرف کننده نیاز به حداقل آمادهسازی را دارند. از جمله این مواد غدایی نیمه آماده میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • فلافل

این غذا مختص خاورمیانه است که از نخود چرخ شده با ادویه جات متفاوت است. سپس نخود های چرخ شده که حالا به شکل خمیر درآمده است، به شکل گلوله های کوچک یا پتی شکل درمی‌آیند و سپس در روغن فراوان سرخ میشود.

  • ناگت

ناگت تکههای کوچک مرغ است که با خمیر یا آرد سوخاری پوشانده شده و سپس در روغن سرخ می شوند. معمولا ناگت را به عنوان بخشی از یک وعده غذایی با سیب زمینی سرخ شده و سالاد مصرف می کنند.

  • شنیسل مرغ

شنیسل شامل برش نازکی از سینه مرغ اشت که با پودر سوخاری پوشانده شده و سپس سرخ می شوند.

خط تولید غذای نیمه آماده

آشنایی با انواع تجهیزات خط تولید غذای نیمه آماده

در این مرحله باید با تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید غذای نیمه آماده آَشنا شوید. انتخاب تجهیزات مناسب و برآورد قیمت هر کدام از این تجهیزات و تخمین سود حاصل از تولید مواد غذایی در خط تولید مورد نظرتان، دیدی کلی در مورد کسب و کارتان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

انواع تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید غذای نیمه آماده عبارت هستند از:

1. مخلوط کن و همزن

برای یکنواخت‌سازی مواد تشکیل‌دهنده غذاهای نیمه‌آماده در خط تولید مواد غذایی نیمه آماده نیاز به دستگاهای همزن و و مخلوطکن نیاز دارید.  

2. تجهیزات اسلایسر و خرد کردن

بهطور معمول هنگام فرآوری غذاهای نیمه آماده، به برش و خرد کردن  دقیق محوصلات غدایی نیاز است. از این رو باید انواع خردکن‌های صنعتی و اسلایسرها را برای دستیابی به یکنواختی در اندازه و شکل محصول در نظر بگیرید.

«خرید انواع دستگاه فلافل زن نوین صنعت»

3. انواع سرخ کن

تجهیزات پخت و پز مانند سرخ کن، فر و گریل برای خط تولید ضروری هستند. این دستگاهای صنعتی باید به گونهای باشند که زمان پخت بهینه تمامی محصولات بهشکل یکنواخت را تضمین کنند.

4. تجهیزات خنک کننده

شما بعد از فرآوری و تولید غدای نیمه آماده توسط خط تولید مواد غذایی نیمه آماده نیاز به دستگاهی دارید تا به سرعت محصولات شما را منجمد کند و شرایط را برای حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری غذاهای نیمه آماده را فراهم کند. چیلرها، فریزرها و تاسیسات سردخانه نقش مهمی در این مرحله دارند.

5. بسته بندی

بستهبندی مناسب تنها برای حفظ تازگی محصول و افزایش عمر مفید نیست؛ بلکه با بسته بندی زیبا به راحتی می توانید مصرف کنندگان را به سمت محصولات جذب کنید. تجهیزات بستهبندی مانند ماشینهای پرکننده، سیلرهای خلاء و سیستمهای برچسبگذاری از اجزای خط تولید مواد غذایی نیمه آماده هستند.

 

««سفارش خط تولید کامل ناگت، کتلت، فلافل و شینسیل، برگر و سوخاری مرغ»»

خط تولید غذای نیمه آماده

نکات راه اندازی خط تولید مواد غذایی نیمه آماده

برای راه‌اندازی خط تولید غذای نیمه آماده باید نکاتی را در نظر بگیرید تا محصولی باکیفیت، بهداشتی و جذاب را به مشتری تحویل دهید. در ادامه با برخی از این نکات آشنا خواهید شد.

1. چیدمان و طراحی

چیدمان صحیح ماشینآلات خط تولید مواد غذایی نیمه آماده بهشکل بهینه به منظور کاهش خطرات آلودگی بسیار حیاتی است. حتما عواملی مانند تفکیک دقیق محل کار، تفکیک مواد اولیه و تهویه مناسب باید به خوبی در نظر گرفته شود.

2. رعایت پروتکل های بهداشتی مواد غذایی

رعایت پروتکل های بهداشتی در صنایع غذایی و خط تولید غذا از اهمیت بالایی برخوردار است. اجرای شیوه های بهداشتی مناسب، تحلیل خطر (HACCP) و انجام ممیزی های منظم برای اطمینان از اجرای صحیح پروتکلها بسیار مهم است.

3. کنترل کیفیت

اجرای روش های کنترل کیفیت برای ارائه محصولات باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است که شامل آزمایش منظم مواد خام، بهداشت و انجام ارزیابیهای شهودی است.

4. آموزش کارکنان و ایمنی

آموزش مناسب پرسنل در مورد کار با تجهیزات  خط تولید مواد غذایی نیمه آماده، بهداشت محل و پروتکل های ایمنی برای اطمینان از حداقل رساندن خطرات حوادث یا آلودگی را حتما در نظر داشته باشید.

5. مدیریت تامین مواد خام

یافتن تامین کنندگانی که محصولات با کیفیت جهت تامین مواد خام با کیفیت بالا ضروری است؛ چرا که مواد خام با کیفیت پایین خریداران محصولات شما را کاهش خواهد داد.

6. ظرفیت خط تولید و انعطاف‌پذیری

ظرفیت و مقیاس پذیری خط تولید به تعداد و تنوع محصولات، فضا و منابع موجود بستگی دارد. تجهیزات تولیدکننده مواد غذایی باید حجم و تنوع محصولاتی را که در نظر دارید، بدون به خطر انداختن کیفیت یا کارایی انجام دهد

7. نگهداری تجهیزات خط تولید

 هزینه نگهداری تجهیزات بر سودآوری و پایداری خط تولید بسیار تاثیرگذار است. تجهیزات فرآوری مواد غذایی باید مقرون به صرفه و بادوام باشد تا بازگشت سرمایه و سود آوری را به تضمین کند

از طرف دیگر فعالیت‌های نگهداری از ماشین آلات خط تولید مواد غذایی نیمه آماده باید بادقت و به‌صورت مستمر انجام گیرد تا در صورت خرابی بتوانید راحت‌تر دستگاه‌ها را تعمیر کنید.

نتیجه‌گیری

راه اندازی «خط تولید غذای نیمه آماده» نیازمند برنامه ریزی دقیق، سرمایه گذاری در تجهیزات مناسب، رعایت مقررات، بهداشت محیط و انجام مکرر کنترل کیفیت است. با در نظر گرفتن همه این جنبه ها، کارآفرینان میتوانند خط تولید مواد غذایی نیمه آماده موفقی ایجاد کنند که تقاضا برای محصولات غذایی را برآورده کند.

شرکت نوین صنعت انواع دستگاه‌های مورد نیاز برای خط تولید غذای نیمه آماده را تولید می‌کند. تجهیزات خط تولید کامل ناگت، کتلت، فلافل، شینسل، برگر و سوخاری مرغ، دستگاه اتوماتیک فلافل زن، سرخ‌کن تمام اتوماتیک صنعتی، خردکن اتوماتیک لوبیا سبز و چرخ گوشت و میکسر صنعتی از محصولات شرکت نوین صنعت هستند.  

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *