02 450 New 1 همه چیز درباره خط کامل تولید فلافل

همه چیز درباره خط کامل تولید فلافل

کسب وکارفلافل از لحاظ اقتصادی تا چه میزان می تواند برایتان سود آور باشد؟

آیا اصلا به صرفه است که این شغل را راه اندازی کنید؟

برای راه اندازی شغل فلافل فروشی بصورت کلی چه تجهیزاتی مورد نیاز شماست؟

آیا راه اندازی خط تولید فلافل برای کسب و کار شما لازم است؟

و سوالاتی از این قبیل….

اگر شما جزو آن دسته از افرادی که در فکر راه اندازی یک کسب و کار فلافل کوچک یا راه اندازی تولید فلافل صنعتی هستید و در ذهن تان هنوز پاسخ این سوالات را نگرفته اید قبل ازاینکه باخواندن این مقاله بطور کامل با تجهیزات این کار آشنا شوید، باید به سراغ مقاله «سیر تا پیاز راه اندازی یک کسب وکار فلافل» بروید تا پاسخ این سوالات را دریافت کنید.

Whatsapp Image 2021 12 22 At 08.41.52 همه چیز درباره خط کامل تولید فلافلو در قدم بعد پاسخ این سوال را به ما بدهید که آیا می خواهید یک فلافلی کوچک باز کنید و ساندویچ فلافل دست مردم بدهید یا نه قصد دارید یک کارگاه کوچک یا کارگاه بزرگ یا حتی یک کارخانه تولید فلافل آماده و یا نیمه آماده بسته بندی شده تاسیس کنید؟!اگر پاسختان به این سوال گزینه اول است یعنی:

یک مغازه فست فودی کوچک یا حتی نسبتا بزرگ پرسود
پس خط کامل تولید فلافل به کار شما نمی آید!
و می توانید فقط با تهیه یک دستگاه کوچک یا متوسط فلافل زن تمام اتوماتیک (براساس میزان فروش روزانه تان) کسب وکار خود را آغاز کنید.اما اگر در فکر راه اندازی یک شغل گسترده تر و طبعاٌ بدنبالش سود خیلی بیشتر هستید، خواندن این مقاله خیلی برای شما مفید خواهد بود.

خط کامل تولید فلافل صنعتی و یا ناگت و محصولاتی از این نظیر از ابعاد کارگاهی کوچک ومتوسط گرفته تا ابعاد بسیار بزرگ و تولید انبوه طراحی و قابل سفارش می باشد.

در هرمیزان ظرفیت تولید، این خط بصورت کاملا اتوماتیک صفرتا صد تولید محصول شما یعنی فلافل و یا ناگت و.. را برعهده دارد.

این سیستم کاملاٌ مکانیزه را می توان به چهاربخش اصلی تقسیم کرد:

1. آماده سازی مواد (خیساندن نخود و چرخ کردن و مخلوط کردن مواد فلافل)
2. تولید مواد ( قالب گیری و سرخ کردن و خنک کردن)
3. بسته بندی
4. نگهداری (در یخچال و سردخانه براساس تاریخ مصرف نگه داری می شود)

هرکدام از این بخش ها شامل ماشین آلات مرتبط با آن بخش است.

در ادامه این مقاله با جزئیات بیشتر ماشین آلاتی که در هربخش مورد نیاز است، آشنا خواهید شد…

سفارش دستگاه های فلافل زن تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نوین صنعت

بخش آماده سازی مواد در خط تولید فلافل

این بخش شامل دستگاه‌های وان شستشوی مواد، ترولی‌های انتقال‌دهنده و چرخ گوشت و میکسر است.

وان‌های شستشو: در آن ها نخود طی دو مرحله شستشو و خیساندن می شود.

ترولی‌های انتقال دهنده: جهت انتقال و جابه جایی مواد بین دستگاه ها بکار گرفته می شوند.

بالابر تمام اتوماتیک پرتابل: نقش تغذیه کننده دستگاه های چرخ گوشت و میکسر و قالب گیر را به عهده دارد.

دستگاه چرخ گوشت و میکسر صنعتی : دستگاه هایی فوق پیشرفته ای هستند که مواد تشکیل دهنده فلافل را بصورت یکنواخت و همگن مخلوط می کند و ماساژ می دهد سپس بخوبی طی چندمرحله چرخ می کند. این دستگاه ها خود به بالابر تمام اتوماتیک مجهز می باشد.

چرخ گوشت میکسر صنعتی نوین صنعت

بخش تولید مواد در خط تولید فلافل

این بخش شامل دستگاه های قالب گیر صنعتی و سرخ کن صنعتی و تونل پیش سرد است.

قالب گیر تمام اتوماتیک صنعتی:
دراین مرحله بالابر پرتابل و ترولی ها به کمک می آیند و مواد را وارد دستگاه قالب گیر می کنند.
این دستگاه مواد آماده شده را با سرعت متغیر بنا به میزان ظرفیت تولید شما در حجم و شکل مورد نظر قالب گیری می کند.

سرخ کن های ریلی تمام اتوماتیک:
مواد قالب گیری شده توسط نوار نقاله از سرخ کن عبور داده می شود.
ظرفیت های مختلفی از این دستگاه ها قابل سفارش و تهیه است.

از سرخ کن های کوچک یک متری با ظرفیت تولید 1۰۰۰ قرص فلافل در ساعت گرفته تا دستگاه های سرخ کن صنعتی غول پیکر باظرفیت تولید پیش از ۶ تن در روز.

اما اکثریت صنایع موادغذایی که از دستگاه های سرخ کن صنعتی استفاده می کنند با معضلات و مشکل هایی از قبیل حجم بسیار بالایی از روغن که ناچارند مصرف کنند و همچنین سوختگی روغن و دردسرهای فیلتر روغن و… مواجه اند!

دستگاه های سرخ کن شرکت نوین صنعت با طراحی منحصربفردشان این مشکلات را حل کرده و شکست داده است.

ویژگی که سبب جلب توجه بازارجهانی شده صرفه جویی 70 درصدی روغن مصرفی و به دنبالش صرفه جویی انرژی مصرفی این دستگاه هاست و همچنین مجهز بودن آن ها به سیستم فیلتراسیون روغن و سیستم اتوماتیک تنظیم دمای روغن.

سفارش سرخ کن های صنعتی نوین صنعت

 

پیش سرد کن:
این دستگاه هماهنگ شده با میزان ظرفیت خروجی دستگاه سرخ کن خط تولید شما ساخته می شود.

این مرحله شامل دو نوع دستگاه پیش سرد کن می باشد:

_دستگاه خنک کننده اول که دمای قرص های خوراکی خوشمزه شما را از دمای180 درجه که بلافاصله پس از سرخ شدن دارند تا دمای محیط (۲۵ الی ۲۰ درجه) کاهش می دهد
_دستگاه دوم خنک کننده که دما را مجدداٌ تا حدی پایین می آورد که محصول برای بسته بندی و یا انتقال به سردخانه آماده شود.

سفارش دستگاه پیش سردکن نوین صنعت

بخش بسته بندی در خط تولید فلافل

برای بسته بندی فلافل یا ناگت خود نیاز نیست به دستگاه های بسته بندی عمومی موجود در بازار روی بیاورید؛ زیرا برای این محصولات دستگاه های بسته بندی اختصاصی طراحی شده است که در این خطوط بکار گرفته می شود.

فلافل هایی که آماده بسته بندی هستند در این دستگاه ها در ظرفیت های دلخواه بسته بندی و آماده ارائه به بازار و یا سردخانه می شوند.

و آخرین بخش خط کامل تولید فلافل انتقال مواد به سردخانه و نگه داری محصول در آنجا و سپس پخش در بازار هدف است.

خط تولید فلافل چه مقدار فلافل در ساعت تولید می کند؟

بهره وری خط تولید فلافل بسته به نوع دستگاه و تنظیمات که بر آن اعمال شده می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال،یک دستگاه فلافل زن می تواند تا 100 فلافل در دقیقه یا 6000 فلافل در ساعت تولید کند. از طرف دیگر، یک دستگاه فلافل اتوماتیک و تمام صنعتی می تواند بیش از 500 گلوله فلافل در ساعت تنها با 1 تا 2 کارگر تولید کند.

خط تولید فلافل شامل چه تجهیزاتی می شود؟

یک خط تولید فلافل صنعتی شامل چندین نوع ماشین باشد که هر کدام نقش خاصی در فرآیند تولید دارند.در اینجا چند نمونه آورده شده است که شامل:

دستگاه فلافل زن: از این دستگاه برای شکل دادن به خمیر فلافل به شکل گلوله های فلافل استفاده می شود. این دستگاه معمولاً با قابل برنامه ریزی هستند و می توان برای عملکردهای مختلفی آن ها را تنظیم کرد

دستگاه فلافل اتوماتیک: این دستگاه فرآیند ساخت فلافل را خودکار انجام می دهد و تنها به یک یا دو نیروی کار نیاز هست تا هزاران فلافل کیفیت را در هر ساعت تولید کند.

دستگاه سرخ کن فلافل: این دستگاه برای سرخ کردن گلوله های فلافل استفاده می شود. این دستگاه دارای یک سیستم کنترل دمای خودکار، سیستم انتقال خودکار، سیستم فیلتر خودکار روغن، سیستم حذف سرباره خودکار و سیستم بالابر خودکار ارائه هست.

در مورد شما، با توجه به دستگاه فلافل نوین صنعت، مهم است که به ویژگی ها و مشخصات مدل مورد علاقه خود توجه کنید. این به شما کمک می کند ظرفیت، سطح اتوماسیون و سایر جنبه های کلیدی که بر عملکرد آن تأثیر می گذارد را درک کنید. در یک خط تولید به یاد داشته باشید، انتخاب تجهیزات تا حد زیادی به اهداف تولید، بودجه و مقیاس عملیات شما بستگی دارد.

بخش بسته بندی

برای تولید فلافل صنعتی یا ناگت خود نیازی به مراجعه به دستگاه های بسته بندی عمومی موجود در بازار ندارید زیرا دستگاه های بسته بندی خاصی برای این محصولات طراحی شده و در این خطوط مورد استفاده قرار می گیرند.
فلافل های آماده بسته بندی در این دستگاه ها در ظرفیت دلخواه بسته بندی شده و آماده ارائه به بازار یا سردخانه می باشد. آخرین قسمت خط کامل تولید فلافل، انتقال مواد به سردخانه و نگهداری محصول در آنجا و سپس توزیع آن به بازار هدف است.

بزرگترین خط تولید فلافل تمام اتوماتیک در دنیا

Whatsapp Image 2021 12 19 At 05.32.18 همه چیز درباره خط کامل تولید فلافل

شرکت نوین صنعت، مرجع تخصصی انواع دستگاه های تمام اتوماتیک فلافل زن

جالب است بدانید که
بزرگترین خط تولید فلافل جهان در طول 40 متر و بیش از 6 تن ظرفیت تولید در روز در کشور آمریکا توسط شرکت نوین صنعت راه اندازی شده است!

برای مطالعه جزئیات بیشتر اینجا  کلیک کنید.

صنایع ماشین سازی نوین صنعت با سابقه بیش از یک دهه فعالیت تخصصی در زمینه طراحی مهندسی، تولید و صادرات انواع دستگاه های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک فلافل، کتلت و ناگت زن در ظرفیت وابعاد مختلف (بیش از 50 مدل) که متناسب با طیف گسترده صنایع غذایی از فست فودهای کوچک تا کارخانجات بزرگ صنعتی تولید شده اند، به عنوان تولیدکننده مادر ومرجع تخصصی تولید انواع دستگاه های فلافل زن در جهان شناخته شده است.

این شرکت، غول پیکرترین خط تولید فلافل صنعتی در جهان را بصورت اختصاصی برای یکی از بزرگترین تولیدکننده موادغذایی آمریکا طراحی، تولید و در دسامبر ۲۰۲۱ به آمریکا صادر کرده است .

2 پاسخ
    • admin3
      admin3 گفته:

      سلام دوست عزیز
      خب بستی داره که ببینیم در چه ظرفیتی میخواهدی تولید داشته باشید. اما در کل، به ازای هر 1 کیلو نخود خشک، حدوداً 2 کیلو فلافل سرخ شده در نهایت خواهید داشت.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *